Samenwerken: verken Gsuite
Samenvatting opdracht
Bij deze opdracht moesten we vertrekken vanuit volgend scenario: Na
een grondige voorbereiding is de kogel door de kerk: Je eigen bedrijf
start op. Volgens je businessplan start je met 5 medewerkers (jij
inbegrepen) maar je hoopt al snel te groeien tot 25. Je hebt contacten
in het buitenland, waar binnenkort een team van 10 extra medewerkers
zullen opstarten. O.w.v. dat remote team wordt collaboratie bijzonder
belangrijk.
Eens het scenario doorgenomen te hebben startte ik met het aanmaken van een groep / label "Sales" waarin ik enkele contacten aan toevoegde. Dit waren dan de virtuele werknemers van mijn bedrijf. Wanneer de groep aangemaakt was, dienden er allerlei toepassingen uitgevoerd te worden. Om te beginnen moest ik een Google agenda aanmaken en via deze toepassing moest ik dan een virtuele meeting organiseren met de leden uit de groep "Sales". Vervolgens diende ik een eigen intranet website aan te maken, waar de sales werknemers allerei informatie op terug konden vinden. Een andere opdracht was het aanmaken van een tevredenheidsenquête via Google formulieren, hierbij moesten we rekening houden met het soort vragen die we zouden stellen.
Bedrijf
Als bedrijfsnaam koos ik voor de naam "Enrick". Enrick is een kmo die gespecialiseerd is het het ontwerpen en produceren van zelfvliegende drones. Enrick werkt voornamelijk B2C, aangezien het amateur drones op de markt brengt.
Link en Login
Link: https://sites.google.com/site/enricknv/homepagina
Loginnamen:
- Jan-Karel Enis
Brent Dierick
Nathan Collaert
Said Aldiev
Aline Van Rossem
Video proof
Link: https://vimeo.com/262276188